dimecres, 16 de juliol del 2008

JUNTA LOCAL FALLERA PER A COL•LABORAR DES DE L’AJUNTAMENT AMB LES FALLES


Les Falles a Llíria han existit des de sempre, uns anys millors que altres, recordem les Falles d'antany, pels anys seixanta i setanta amb la Falla Gonzalo de Còrdova com a màxim exponent de les Festes Falleres a Llíria.
És hui, any 2008, on tenim QUATRE falles ja consolidades, esta realitat obliga a impulsar des de l'Ajuntament, no sols en el capítol de subvencionar a les Falles, si no a col·laborar directament en les Festes Falleres.
El Grup Municipal Socialista ha presentat una moció al ple de demà 17 de juliol, perquè l’Ajuntament de Llíria col·labore  amb les Falles, i per a això propasa:
  • d'un costat, incitar a crear la Junta Local Fallera, com òrgan aglutinador de les Falles de Llíria, organisme necessari per a preservar i millorar el funcionament de les nostres Falles: organització, seguretat en tots els sentits, programació, etc....; 
  • d'un altre costat, institucionalitzar i consolidar els Premis Fallers, com ara ninot indultat, llibret de falla, millor falla, etc...., a través de la Junta Local Fallera.

En definitiva es tracta de donar un nou impuls a les Falles de Llíria a fi que no desapareguen, si no que s'organitzen de forma eficaç i eficient.



JUNTA LOCAL FALLERA PARA COLABORAR DESDE EL AYUNTAMIENTO CON LAS FALLAS

Las Fallas en Llíria han existido desde siempre, unos años mejores que otros, recordemos las Fallas de antaño, por los años sesenta y setenta con la Falla Gonzalo de Córdoba como a máximo exponente de las Fiestas Falleras en Llíria.
Es hoy, año 2008, cuando tenemos CUATRO fallas ya consolidadas, esta realidad obliga a impulsar desde el Ayuntamiento, no solo en el capítulo de subvencionar a las Fallas, si no a colaborar directamente en las Fiestas Falleras.
El Grupo Municipal Socialista ha presentado una moción al pleno de mañana 17 de julio, para que el Ayuntamiento de Llíria colabore  con las Fallas, y para eso proponemos:
  • de un lado, incitar a crear la Junta Local Fallera, como órgano aglutinador de las Fallas de Llíria, organismo necesario para preservar y mejorar el funcionamiento de nuestras Fallas: organización, seguridad en todos los sentidos, programación, etc....;
  • de otro lado, institucionalizar y consolidar los Premios Falleros, como ninot indultat, libreto de falla, mejor falla, etc...., a través de la Junta Local Fallera.

En definitiva se trata de dar un nuevo impulso a las Fallas de Llíria para que no desaparezcan, y que se organicen de forma eficaz y eficiente.