El 15 d'agost de
1914 es va inaugurar oficialment el Canal de Panamà, amb la primera travessia d'un vaixell de línia comercial, el vapor nord-americà de passatgers i càrrega, Ancón, les obres havien conclòs
el 26 de setembre de 1913. A partir d'aquest moment els vaixells que
l'utilitzen s'estalviaran 15.000 km de viatge. Des del començament de la seva
construcció en 1881 fins a la seva inauguració, van morir entre 6.000 i 12.000
homes.
Però la notícia no
ha arribat avui amb el centenari, la notícia va arribar recent iniciat
l'any.
Les empreses
adjudicatàries de les obres d'ampliació del canal de Panamà, consorci
encapçalat per l'empresa espanyola Sacyr en un 48%, van realitzar un preavís
per paralitzar les obres si en 21 dies Panamà no atenia a les seves
reclamacions o arribaven a un acord.
Les reclamacions
eren uns 1.200 milions d'euros deguts a sobrecost.
Males notícies per
al Canal de Panamà, per a la marca Espanya i per a l'empresa Sacyr que es desplomava en borsa després del fiasco de les obres.
Tot això ens va fer
recordar que ja l'any 2010 i segons, Wikileaks, EUA va intentar evitar
l'adjudicació.
EL CENTENARIO DEL CANAL DE PANAMÁ
El 15 de agosto de
1914 se inauguró oficialmente el Canal de Panamá, con la primera travesía de un barco de línea comercial, el vapor estadounidense de pasajeros y carga, Ancón, las obras habían concluido el 26 de septiembre de 1913. A partir de ese momento los buques que lo utilicen se
ahorrarán 15.000 km de viaje. Desde el comienzo de su construcción en 1881
hasta su inauguración, murieron entre 6.000 y 12.000 hombres.
Pero la noticia no
ha llegado hoy con el centeneario, la noticia llegó recien iniciado el año.
Las empresas
adjudicatarias de las obras de ampliación del canal de Panamá, consorcio
encabezado por la empresa española Sacyr en un
48%, realizaron un preaviso para
paralizar las obras si en 21 días Panamá no atendia a sus reclamaciones
o llegaban a un acuerdo.
Las reclamaciones eran unos 1.200 millones de euros debidos a sobrecostes.
Malas noticias para el Canal de Panamá, para la marca España y para la empresa Sacyr que se desplomaba en Bolsa tras el fiasco de las obras.
Todo esto nos hizo recordar que ya en el año 2010 y según, Wikileaks, EE UU intentó evitar la adjudicación.