dimecres, 19 de juny del 2013

EL GRUP MUNICIPAL SOCIALISTA DEMANA AL PLE LA RETIRADA O SUSPENSIÓ DEL DECRET QUE APROVA EL CATÀLEG DE SISTEMA VIAL DE LA COMUNITAT.


El Diari Oficial ha publicat el Decret 49/2013, de 12 d'abril, pel qual s'aprovava el Catàleg del Sistema Viari de la Comunitat Valenciana, determinant quins trams viaris, anteriorment carreteres de la Generalitat o de la Diputació, deixen de ser carreteres i passen a ser camins de domini públic competència dels ajuntaments respectius, amb efectes immediats, corresponent per tant al municipi el seu manteniment i conservació.
Pel que fa a Llíria, realitzar el manteniment adequat i la conservació de les noves vies suposarà una pesada i difícil càrrega per al pressupost municipal. A més, cal denunciar la manca d'informació als ajuntaments, la poca transparència i la nul.la participació amb què s'ha fet tot el procediment.
Per això hem proposat al ple:
1. - Demanar deixar sense efecte o suspendre l'aplicació del Decret.
2. - Que la Generalitat o la Diputació assumisquen la competència de les carreteres en els trams de zona rural, fins a la zona qualificada com a urbana.
3. - Modificar el Decret a aquests efectes, prevenint l'adequació de les vies urbanes a cedir abans de lliurar la titularitat i responsabilitat als ajuntaments.

EL GRUPO MUNICIPAL SOCIALISTA PIDE AL PLENO LA RETIRADA O SUSPENSIÓN DEL DECRETO QUE APRUEBA EL CATÁLOGO DEL SISTEMA VIAL DE LA COMUNIDAD.
El Diario Oficial ha publicado el Decreto 49/2013, de 12 de abril, por el que se aprobaba el Catálogo del Sistema Viario de la Comunidad Valenciana, determinando qué tramos viarios, anteriormente carreteras de la Generalidad o de la Diputación, dejan de ser carreteras y pasan a ser caminos de dominio público competencia de los Ayuntamientos respectivos, con efectos inmediatos, correspondiendo por tanto al municipio su mantenimiento y conservación.
En lo que afecta a Llíria, realizar el mantenimiento adecuado y la conservación de las nuevas vías supondrá una pesada y difícil carga para el presupuesto municipal. Además, hay que denunciar la falta de información a los ayuntamientos, la poca transparencia y la nula participación con que se ha hecho todo el procedimiento.
Por eso hemos propuesto al pleno:
1. - Pedir que se deje sin efecto o suspender la aplicación del Decreto.
2. - Que la Generalitat o la Diputación asuman la competencia de las carreteras en los tramos de zona rural, hasta la zona calificada como urbana.

3. - Modificar el Decreto a dichos efectos, previniendo la adecuación de las vías urbanas a ceder antes de entregar la titularidad y responsabilidad a los Ayuntamientos.