El Diari Oficial ha
publicat el Decret 49/2013, de 12 d'abril, pel qual s'aprovava el Catàleg del
Sistema Viari de la Comunitat Valenciana, determinant quins trams viaris,
anteriorment carreteres de la Generalitat o de la Diputació, deixen de ser
carreteres i passen a ser camins de domini públic competència dels ajuntaments
respectius, amb efectes immediats, corresponent per tant al municipi el seu
manteniment i conservació.
Pel que fa a
Llíria, realitzar el manteniment adequat i la conservació de les noves vies
suposarà una pesada i difícil càrrega per al pressupost municipal. A més, cal
denunciar la manca d'informació als ajuntaments, la poca transparència i la
nul.la participació amb què s'ha fet tot el procediment.
Per això hem
proposat al ple:
1. - Demanar deixar
sense efecte o suspendre l'aplicació del Decret.
2. - Que la
Generalitat o la Diputació assumisquen la competència de les carreteres en els
trams de zona rural, fins a la zona qualificada com a urbana.
3. - Modificar el
Decret a aquests efectes, prevenint l'adequació de les vies urbanes a cedir
abans de lliurar la titularitat i responsabilitat als ajuntaments.
EL
GRUPO MUNICIPAL SOCIALISTA PIDE AL PLENO LA RETIRADA O SUSPENSIÓN DEL DECRETO
QUE APRUEBA EL CATÁLOGO DEL SISTEMA VIAL DE LA COMUNIDAD.
El Diario Oficial
ha publicado el Decreto 49/2013, de 12 de abril, por el que se aprobaba el
Catálogo del Sistema Viario de la Comunidad Valenciana, determinando qué tramos
viarios, anteriormente carreteras de la Generalidad o de la Diputación, dejan
de ser carreteras y pasan a ser caminos de dominio público competencia de los
Ayuntamientos respectivos, con efectos inmediatos, correspondiendo por tanto al
municipio su mantenimiento y conservación.
En lo que afecta a
Llíria, realizar el mantenimiento adecuado y la conservación de las nuevas vías
supondrá una pesada y difícil carga para el presupuesto municipal. Además, hay
que denunciar la falta de información a los ayuntamientos, la poca
transparencia y la nula participación con que se ha hecho todo el procedimiento.
Por eso hemos
propuesto al pleno:
1. - Pedir que se deje sin efecto o suspender la aplicación del Decreto.
2. - Que la
Generalitat o la Diputación asuman la competencia de las carreteras en los
tramos de zona rural, hasta la zona calificada como urbana.
3. - Modificar el
Decreto a dichos efectos, previniendo la adecuación de las vías urbanas a ceder
antes de entregar la titularidad y responsabilidad a los Ayuntamientos.