dilluns, 7 de desembre del 2009

PER SEGONA VEGADA, PRESENTEN LA COMISSARIA AUTONÒMICA DE LLÍRIA


Hui 7 de desembre, hem assistit a la presentació, per segona vegada, de la futura Comissaria Comarcal de la Policia Autonòmica per part del Conseller de Governació Serafín Castellano. L’acte ha tingut lloc a la seu de la Mancomunitat, en presència d’alcaldes, portaveus i regidors de diferents formacions polítiques de la comarca Camp de Túria.
El senyor Conseller ens ha vingut a parlar d’una de les set comissaries que la Generalitat té previst construir segons el Pla de Seguretat del Consell. Esta comissaria anirà ubicada davant de la Gasolinera del Pla de l’Arc, entre els edificis dels jutjats, la Policia Local de Llíria i la caserna de la Guàrdia Civil. També ens ha dit que l’edifici albergarà sobre 50 agents de policia, que donaran servei a tota la Comarca.
Des del Grup Municipal del PSPV-PSOE, a través del seu portaveu Alfred Rodilla, manifestem la total conformitat en què Llíria siga la seu de la futura Comissaria Comarcal. Segons Rodilla, ens agradaria que esta inversió fos real i no cap inversió fantasma, d’estes a les que ens té acostumats el PP,  com les del “Plan Confianza”, la Residència per atendre a persones discapacitades, etc.
Els pressupostos de la Generalitat de 2010, té en capítol de inversions reals per al Pla de Seguretat Pública, d’uns 425.260 euros, i zero euros per al 2011 i 2012. El que vol dir que la Comissaria de Llíria tardarà en ser una realitat. Segons Rodilla, l’anunci del Conseller i de l’Alcalde Izquierdo, respon més a una campanya de propaganda política, que a una inversió que busca millorar urgentment la seguretat ciutadana en Llíria i en la Comarca.
El portaveu llirià del PSPV-PSOE, denúncia la prepotència política del Conseller Serafín Castellano i  l’Alcalde Izquierdo, al donar per fet la cessió dels terrenys municipals que han d’albergar a la futura Comissaria Autonòmica, sense tindre en compte l’opinió dels grups polítics de l’oposició. Rodilla diu que les formes polítiques i les institucions s’han de respectar, ja que l’Ajuntament de Llíria té el seus representants electes i els procediments administratius convenients per aprovar una cessió de terrenys, abans de fer-se pública a través d’una persona externa a la Corporació.
Al Grup Municipal socialista, també manifesta preocupació per la falta d’aparcaments públics per la zona on va anar ubicada la futura comissaria. El portaveu Rodilla, reclama un pàrking públic que solucione el problema d’aparcament que ja existeixen i que este es veurà agreujat quan la Comissaria estiga en marxa.
POR SEGUNDA VEZ,
PRESENTAN LA COMISARIA 
AUTONÓMICA DE LLÍRIA.
Hoy 7 de diciembre, hemos asistido a la presentación, por segunda vez, de la futura Comisaría Comarcal de la Policía Autonómica por parte del Conseller de Gobernación Serafín Castellano. El acto ha tenido lugar en la sede de la Mancomunidad, en presencia de alcaldes, portavoces y regidores de diferentes formaciones políticas de la comarca Camp de Turia.
El señor Conseller nos ha venido a hablar de una de las siete comisarías que la Generalidad tiene previsto construir según el Plan de Seguridad del Consell. Esta comisaría irá ubicada delante la Gasolinera del Pla del Arc, entre los edificios de los juzgados, la Policía Local de Llíria y el cuartelillo de la Guardia Civil. También nos ha dicho que el edificio albergará sobre 50 agentes de policía, que darán servicio a toda la Comarca.
Desde el Grupo Municipal del PSPV-PSOE, a través de su portavoz Alfred Rodilla, manifestamos la total conformidad en que Llíria sea la sede de la futura Comisaría Comarcal. Según Rodilla, nos gustaría que esta inversión fuera real y no otra inversión fantasma, de esas a las que nos tiene acostumbrados el PP,  como las del “Plan Confianza”, la Residencia para atender a personas discapacitadas, etc.
Los presupuestos de la Generalitat de 2010, tiene en el capítulo de inversiones reales para el Plan de Seguridad Pública, unos 425.260 euros y cero euros para el 2011 y 2012. Lo que quiere decir que la Comisaría de Llíria tardará en ser una realidad. Según Rodilla, el anuncio del Conseller y del Alcalde Izquierdo, responde más a una campaña de propaganda política, que a una inversión que busque mejorar urgentemente la seguridad ciudadana en Llíria y en la Comarca.
El portavoz llirià del PSPV-PSOE, denuncia la prepotencia política del Conseller Serafín Castellano y  el Alcalde Izquierdo, al dar por hecho la cesión de los terrenos municipales que deben albergar a la futura Comisaría Autonómica, sin tener en cuenta la opinión de los grupos políticos de la oposición. Rodilla dice que las formas políticas y las instituciones se deben respetar, ya que el Ayuntamiento de Llíria tiene sus representantes electos y los procedimientos administrativos convenientes para aprobar una cesión de terrenos, antes de hacerse pública a través de una persona externa a la Corporación.
El Grupo Municipal socialista, también manifiesta preocupación por la falta de aparcamientos públicos en la zona donde se ubicará la futura comisaría. El portavoz Rodilla, reclama un parking público que solucione el problema de aparcamiento que ya existe y que se verá agravado cuando la Comisaría esté marcha.